.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
هفت کانون پرخطر آلودگي در گلستان

معاون محيط زيست انساني اداره کل محيط زيست گلستان از وجود هفت کانون پرخطر آلودگي در استان خبر داد.

"مهران جهانشاهي" ، ناحيه صنعتي "آقچلي" در شرق استان را بزرگترين کانون پرخطر آلودگي استان برشمرد و گفت: بوي مشمئز کننده سيستم ناکارآمد فاضلاب اين ناحيه و سوء مديريت، اعتراضات چندين ساله مردم را در برداشته است.

وي افزود: براي رفع مشکلات زيست محيطي اين ناحيه صنعتي، هفت ميليارد ريال اعتبار تعهد شده که تا پايان تيرماه سال 89، آلودگي آن به طور کامل رفع مي شود.

وي، کانون ديگر پرخطر آلودگي استان را ناحيه صنعتي "تخشي محله" بيان کرد و افزود: رفع مشکل آلودگي اين ناحيه نيز در تعهد شرکت شهرک هاي صنعتي درآمده که تا انتهاي تيرماه سال 89 مشکلات آن رفع خواهد شد.

جهانشاهي گفت: کشتارگاه مرغ "تلاونگ خزر" در غرب استان که با هزينه 25 ميليارد ريال بنا بود طي پنج ماه گذشته، سيستم توليد و زيست محيطي خود را تغيير دهد، انجام نشد ولي قول انجام آن را تا پايان امسال را دادند.

به گفته وي، مرغ تخم گذار "محيايي" نيز از کانون هاي ديگر پرخطر آلودگي استان است که در يک برنامه بلند مدت سه تا پنج ساله قصد جابه جايي دارد و در حال حاضر متعهد شده کودهاي تر و نرم را انتقال دهد و هر روز سم پاشي و گندزدايي نمايد.

معاون محيط زيست انساني اداره کل محيط زيست گلستان خاطر نشان کرد: ضايعات کشتارگاه مرغ "دوگلي" مينودشت در شرق استان نيز يکي ديگر از کانون هاي پرخطر آلودگي استان است که هم اينک ضايعات ديگ پخت آن توسط شوراي سلامت شهرستان تعطيل شده است.

جهانشاهي از کارخانه آسفالت شهرداري گنبد در شرق استان در مجاورت روستاي "قره سو" و کارخانه آسفالت "کاظم نژاد" بندرگز در غرب استان به عنوان کانون هاي ديگر پرخطر آلودگي استان نام برد و متذکر شد: کارخانه آسفالت شهرداري به کرات تعطيل شده و برنامه جابه جايي براي آن مصوب شده و تا کمتر از سه ماه ديگر جابه جا مي شود.

وي درباره کارخانه آسفالت "کاظم نژاد" بندرگز نيز گفت: آلودگي اين کارخانه مورد اعتراض مردم روستاي "ول افرا" در بندرگز قرار گرفته که با نصب قيلتر دوبله رفع شده است.

جهانشاهي در ادامه با اشاره به اينکه استان گلستان رتبه 26 صنعتي را داراست، گفت: اين در حالي است که اين استان در مديريت زيست محيطي پروژه هاي صنعتي، رتبه دوم را بعد از استان تهران در کشور دارد .


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.032 seconds.